Brankica Borović, vlasnica OPG-u iz Radučića pokraj Knina i kozmetičkog brenda „Viktorija prirodna kozmetika” je poduzetnica 2022. godine u Hrvatskoj, menadžerica godine je Manuela Kraljević, članica Uprave hotelske grupacije Arena Hospitality iz Pule, najuspješnija socijalna poduzetnica je Morena Ravnić, ravnateljica i osnivačica pulskog dječjeg vrtića "Maslačak“.
Priznanja su im uručena jučer na 5. konferenciji žena poduzetnica i svečanosti obilježavanja Svjetskog dana poduzetnica koji su održani jučer u Velikoj vijećnici Hrvatske gospodarske komore u Zagrebu, u organizaciji Udruge poslovnih žena Krug i suorganizaciji Hrvatske gospodarske komore.
Poduzetnice godine izabrane su na natječaju koje je raspisala Udruga poslovnih žena Krug.
Brankica Borović, vlasnica je i osnivačica obiteljskog gospodarstva u Radučiću kod Knina te vlasnica brenda Viktorija prirodna kozmetika.
Njezin je životni put i njezina karijera su vrlo inspirativni i zanimljivi.
Nakon završetka studija jezika bila je na usavršavanju u SAD -u, potom u Italiji gdje je radila kao projekt menadžerica da bi se ona i njezin suprug Paolo, rođeni Talijan iz centra Rima upustili u poduzetnički pothvat u jednoj potpuno nerazvijenoj I nenaseljenoj sredini, u selu Radučić, u Općini Ervenik odakle potječe Brankina obitelj i uspjeli su.
Na tržištu su se potvrdili s linijom kozmetičkih proizvoda od magarećeg mlijeka i smilja, a rade i na novim linijama.
Manuela Kraljević je karijeru u turističkoj industriji započela prije vise od 30 godina,a Arena Hospitality Group-i se pridružila 2009. godine, nakon što je šest godina obnašala dužnost direktora prodaje i marketinga za Hrvatsku za renomirani hotelski lanac Sol Melia. Trenutno je poziciji članice Uprave I direktorice prodaje i marketinga Arena Hospitality Group-e.
Na temelju svog dugogodišnjeg poslovnog iskustva u hotelskoj industriji pridonijela je razvoju kreativnih rješenja za izazove s kojima su susreću u poslovanju turističke industrije.
U sklopu 5. konferencije o ženskom poduzetništvu održan je i okrugli stop o dvije teme i to o nedostatku radne snage s kojim su suočene gotovo sve djelatnosti te o neravnopravnosti žena u poslovanju.
Marina Rožić, glavna tajnica HGK i predsjednica Eurochambersove mreže žena u uvodnom dijelu je predstavila je rezultate EWN-a istraživanja u kojem je sudjelovalo više od 800 poduzetnica iz 24 države i to one koje su i Europskoj uniji, ali i one izvan nje.
Teme koje su obuhvaćene istraživanjem odnosile su se na motivaciju za pokretanjem poduzetništva, udjela žena na rukovodećim pozicijama, ravnotežu između poslovnog i privatnog vremena (work-life balance), pristupa financiranju, prepreka u poslovanju, prijelaza na održivo poslovanje i digitalizaciju.
"Prema tim rezultatima poduzetnica u velikom dijelu poslovanja pridaju pozornost digitalizaciji i održivosti, tako 72 posto ispitanica ulaže u digitalizaciju, a 68 posto u održivost. Istodobno, podaci pokazuju da je nedostatak pristupa financiranju značajna prepreka još većem angažmanu žena poduzetnica u dvostrukoj tranziciji", istaknula je Rožić, navodeći kako se Inicijative za potporu poduzetnicama moraju pojednostaviti, ciljati i promovirati, posebice na nacionalnim razinama.
Na panelu su sudjelovale Dorotea Effenberger, predsjednica Uprave i suvlasnica tvrtke Tahograf d.o.o., Magda Lakoš-Mioč, direktorica je hotela Bellevue tvrtke Riva sunca Šibenik, a odnedavno je i predsjednica Gospodarskog vijeća HGK – Županijske komore Šibenik, Nikica Stražičić, voditeljice zapošljavanja i edukacija u Jadranskim luksuznim hotelima,Dubrovniku te Višnja Ljubičić i Margareta Mađerić.
Kada je riječ o nedostatku radne snage, to je, kako su kazale problem s kojim su suočene i druge države i Europi i teško da se tome moglo doskočiti.
No sve poduzetnice koje su sudjelovale na panelu kazale su kako se mora mijenjati poslovna politika prema zaposlenicima, više uvažavati njihove potrebe i omogućiti im posebne beneficije i uvjete rada, ali potrebno je i uskladiti obrazovni sustav s potrebama tržišta rada. „Mladi ljudi dana imaju drukčiji odnos prema poslu i karijeri i privlačnije im je samozapošljavanje nego rad u velikim sustavi, jedna je od poruka tog okruglog stola.
Na njemu je potvrđeno, što je posebno istaknula pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić, da je u svim europskim državama, negdje manje negdje više, žene zarađuju za iste poslove i pozicije manje od muškaraca. Na razini EU ta razlika iznosi 13 posto, a u Hrvatskoj je 16 posto, te da taj problem treba u javnosti osvještavati i raditi na smanjenju te razlike.
One se između žena i muškaraca povećavaju s godinama radnog staža, usporedno s razvojem karijere i porastom obiteljskih obaveza, dok je prilično niska kada žena uđe na tržište rada.Krug je udruga poslovnih žena Hrvatske koja radi na poboljšanju položaja poslovnih žena u društvu, poticanju ženskog poduzetništv kroz edukacijae umrežavanje, promociju postignuća poslovnih žena, djelovanje prema javnim organizacijama i institucijama, te povezivanje sa srodnim udrugama u zemlji i inozemstvu.
Ostatak fotogalerije možete pogledati na sljedećem linku : FOTOGALERIJA
- napomena, slike su zaštićene autorskim pravom Kruga, stoga Vas molimo ukoliko ćete dijeliti fotografije da istaknete izvor : "www.krug.com.hr"